Demo Site

Monday, December 13, 2010

5 Website Best Nak Download Anime


Assalamualaikum. Dalam negara Malaysia yang agak aman ni, aku tau terdapat segelintir orang yang meminati anime yang pelbagai genre. Anime-anime yang terkenal di Malaysia ni kalau x silap aku macam: Dragon Ball, Naruto, Bleach dan One Piece ( Aku kureng minat sangat dengan title yang aku bagi, namun ni mengikut survey ).

So, sebagai salah seorang peminat tegar anime.  Hari aku nak berkongsi 'link' ataupun laman web untuk 'download' anime kegemaran korang. Sila read more



www.cyber12.com
First sekali, yang paling aku suka. cyber12.com! Website ni selalu menggunakan megaupload dan mediafire. Size video telah dispefikasi bagi tujuan nak menyenangkan orang seperti aku untuk download. Anime yang disertakan selalu up-to-date, jadi banyak anime yang terkini berada disini!


animea.net
Dengan meletak gambar Kueshida Minori ( Toradora! ) sebagai header menjadikan sebagai website kedua yang selalu aku pergi untuk download anime. Dengan lebih 1000+ anime di dalam library maya ni, membuatkan jari aku sentiasa berada di tetikus untuk melihat pelbagai title anime >.<


gblog85.blogspot.com
  Blogspot anime yang terkenal dengan menggunakan mediafire sahaja sebagai host untuk download membuat blog ni terlalu popular sehingga dia telah beralih arah ke private site. Tetapi ini tidak menghalang aku untuk menjadi member private site die dengan bayaran RM30 jer once a lifetime. Blog ni masih lagi terbuka dan anime best-best masih kekal untuk di download (^_^)


adc-distro.com
 Kena daftar tapi berbaloi! Up-to-date! Direct download dan mempunyai maklumat lengkap tentang anime tersebut. Kalau tak silap ada multilanguage. Sama ada korang suka B.I atau Jepun sebagai bahasa pengantaraan ( Kalau aku, aku lagi suka bahasa jepun, pandangan penulis ) (-_-)


chauthanh.info
Pelik nama website ni. Tapi ni tidak menghalang aku untuk direct download anime favourite aku. Tapi aku jarang download kat sini pasal tak banyak sangat title anime yang menarik perhatian aku. So, meletakkan website ni sebagai tempat terakhir untuk aku download T_T


Jadi aku harap korang mampu memberi feedback tentang website yang aq kemukakan. Kalau korang nak beri website lain yang best pun boleh. Pakcik tak kisah. Ahaks!


0 comments: